Lekcje Facebook dla początkujących
Jak przyciągnąć fanów na swoją stronę na Facebooku, wygenerować zainteresowanie swoją marką i fan page'em? Jak zdobyć więcej znajomych i użytkowników? Jak promować profil firmy w mediach społecznościowych? Takie pytania zadają sobie eksperci od mediów społecznościowych, specjaliści od marketingu internetowego i wszystkie osoby, które zarządzają kontem.
Wybraliśmy najlepsze darmowe lekcje na temat zarządzania i promowania profilu na Facebooku.
Jak założyć stronę
Jeśli nazwa strony firmowej jest podobna do tego, co użytkownicy wpisują w wyszukiwarce, to jest dużo większe prawdopodobieństwo, że pojawi się tam ta strona dla danego zapytania. Stąd ważne jest, aby pomyśleć i użyć słów kluczowych w nazwie profilu.
Jak prowadzić
Lekcja wyjaśnia, jak prowadzić stronę firmową przedsiębiorstwa, organizacji lub społeczności. Przydatne wskazówki od profesjonalisty pomogą zacząć.
Zwiększenie liczby gości
Kilka przydatnych wskazówek jak pozyskać pierwsze 1000 subskrybentów na swoją stronę.
Grupy
Coraz większą popularnością cieszą się grupy na Facebooku. Nowe narzędzia zarządzania i analizy pojawiają się regularnie. Skuteczne okazały się następujące działania.
- Stworzyć post powitalny i zachęcić nowych członków do przedstawienia się. Każdy komentarz potencjalnie zwiększa zasięg i sprawia, że grupa pokazuje się ponownie zarówno dla członków już dodanych, jak i dla nowych osób.
- Być hiperaktywnym. Małe grupy mają problemy z niską aktywnością. Na początku trzeba moderować dyskusje, odpowiadać na pytania i zachęcać ludzi do rozmowy. Im większa liczba interakcji, tym większe prawdopodobieństwo rozprzestrzenienia się na szersze kręgi.
- Zaprosić znajomych, przygotowując wcześniej wiadomość o grupie i rozsyłając zaproszenia do starannie wybranych kolegów, wyjaśniając, dlaczego społeczność jest dla nich właściwym miejscem.
Promocja za pomocą grupy
Doskonała prezentacja z pomysłami na promocję usług firmy lub marki osobistej poprzez grupy na Facebooku.
Efektywne posty
Jedna z niewielu metod całkowicie darmowej promocji. Polega ona na tworzeniu treści, które są aktywnie dystrybuowane poprzez zainteresowanie. Ludzie widzą post w swoich wiadomościach i dowiadują się o usługach firmy.
Zasięgi
Ciekawe zdjęcia i wideo są lepiej odbierane przez użytkowników niż nudne wpisy z opisami produktów. Popularne są zdjęcia nowych produktów lub osób, humorystyczne obrazki, zabawne filmiki, śmieszne i kolorowe obrazki. Aby przyciągnąć uwagę, warto udostępniać specjalne kody rabatowe, bony podarunkowe lub organizować promocje tylko dla subskrybentów. Użytkownicy chętniej sprawdzają stronę i czekają na nowe promocje. Szczególnie jeśli wiedzą, że bonusy są tylko dla fanów. W zamian lojalność i regularne widoki.
Zasięg organiczny czy płatny
Jeśli rzeczywiście celem jest zachęcenie fanów do dołączenia lub zamieszczenia postu jako znajomych, nie wystarczy napisać apelu raz. Należy zaplanować serię publikacji i reklamować się przynajmniej raz lub dwa razy w miesiącu. Podczas promowania grupy można skorzystać z funkcji "aktywność docelowa" w ustawieniach Ads Managera. Potem wystarczy w poście wstawić link do społeczności, napisać, dlaczego warto kliknąć i zapisać się.
Edge Rank
Wzbudzenie zainteresowania fanów treściami powszechnie uznawanymi za atrakcyjne, zabawne i skierowane do młodszego odbiorcy (lolcontent) nie jest sztuką. O ile można w ten sposób skutecznie zwiększyć zaangażowanie, o tyle odbiorcy niekoniecznie kojarzą to, co widzą, z marką wysyłającą. W efekcie cele związane z aktywnością w mediach społecznościowych nie są realizowane w zadowalający sposób.
Interest In The Page
Przed każdym postem warto zadać sobie pytanie, jak powiązać przekaz z ideą firmy, ze sprzedawanym w sieci produktem czy nawet z istotą działalności. W przeciwnym razie istnieje ryzyko utraty zasobów.
Rodzaj treści
Choć obraz przyciąga odbiorcę bardziej niż tekst, nie należy lekceważyć roli opisów graficznych. Jednym z najczęstszych błędów podczas administrowania kanałem na FB jest nieodpowiednie podpisanie zdjęcia. Dobrze zaprojektowany opis treści wizualnych jest równie ważnym elementem przekazu jak grafika.
Nowość
Czas umieszczania treści jest brany pod uwagę przez algorytmy Facebooka - świeże informacje są wyświetlane jako pierwsze.
Optymizacja funpage
Algorytmy FB biorą pod uwagę informacje o stronie, która publikuje post.
Tworzenie reklam na Facebooku
Płatna promocja ma sens, gdy masz plan działania i agresywną strategię wzrostu. Odpowiednie parametry kampanii pomogą przyciągnąć więcej klientów za mniejsze środki. Istnieją różne rodzaje kampanii: na zwiększenie zasięgu, kliknięć czy generowanie leadów.
Reklama docelowa
Targetowanie pomaga skupić uwagę na osobach, które wydają się być potencjalnymi klientami. Cechą charakterystyczną tego typu narzędzia jest możliwość dostosowania lokalizacji, czasu, wieku i zainteresowań odbiorców.
Piksel
Po zainstalowaniu piksela na stronie, FB będzie rejestrował najważniejsze dane o osobach odwiedzających serwis. Dane te mogą być wykorzystane do dostosowania kampanii reklamowych w oparciu o statystyki.
Generowanie leadów
Targetowanie na generowanie leadów pomaga zoptymalizować kampanie reklamowe pod kątem rentowności.
Analiza statystyczna
Wykorzystanie danych o sukcesie kampanii pozwala na dostosowanie parametrów tak, aby budżet na promocję został wykorzystany jak najefektywniej.
Tekst reklamowy
Teksty mogą zachęcić klientów do działania, dlatego należy poświęcić im uwagę na początkowym etapie tworzenia narzędzi reklamowych.
Czego należy unikać
Każda strategia marketingowa opiera się na reklamowanym produkcie końcowym, dlatego należy zwrócić uwagę na jakość samej oferty. Czasami warto pomyśleć o atrakcyjności dla klientów sprzedawanych produktów lub usług.
Pozyskanie klientów
Zwiększenie sprzedaży na rynku poprzez media społecznościowe jest realne: liczba potencjalnych klientów idzie w miliony.
Możliwości zwiększenia zasięgów
3-godzinny darmowy webinar dotyczący zwiększenia zasięgów na Facebooku i Instagramie.
Baner
Design strony powinien być jak najbardziej estetyczny i odpowiadający aktualnej sytuacji na rynku, podobnie jak działalność firmy. W tym celu można skorzystać z programów innych producentów. Stworzenie obrazu zajmuje często nawet godzinę, ale efekt marketingowy prawdopodobnie będzie zadowalający.
Skalowanie reklam
Proces zwiększania budżetów można rozpoczynać dopiero po zbadaniu statystyk dotyczących skuteczności kampanii reklamowych.
Tworzenie sklepu
W ramach Facebook istnieje możliwość założenia sklepu internetowego.