Lekcje Facebook dla początkujących

Jak przyciągnąć fanów na swoją stronę na Facebooku, wygenerować zainteresowanie swoją marką i fan page'em? Jak zdobyć więcej znajomych i użytkowników? Jak promować profil firmy w mediach społecznościowych? Takie pytania zadają sobie eksperci od mediów społecznościowych, specjaliści od marketingu internetowego i wszystkie osoby, które zarządzają kontem.

Wybraliśmy najlepsze darmowe lekcje na temat zarządzania i promowania profilu na Facebooku.


Jak założyć stronę

Jeśli nazwa strony firmowej jest podobna do tego, co użytkownicy wpisują w wyszukiwarce, to jest dużo większe prawdopodobieństwo, że pojawi się tam ta strona dla danego zapytania. Stąd ważne jest, aby pomyśleć i użyć słów kluczowych w nazwie profilu.


Jak prowadzić

Lekcja wyjaśnia, jak prowadzić stronę firmową przedsiębiorstwa, organizacji lub społeczności. Przydatne wskazówki od profesjonalisty pomogą zacząć.


Zwiększenie liczby gości

Kilka przydatnych wskazówek jak pozyskać pierwsze 1000 subskrybentów na swoją stronę.


Grupy

Coraz większą popularnością cieszą się grupy na Facebooku. Nowe narzędzia zarządzania i analizy pojawiają się regularnie. Skuteczne okazały się następujące działania.

  • Stworzyć post powitalny i zachęcić nowych członków do przedstawienia się. Każdy komentarz potencjalnie zwiększa zasięg i sprawia, że grupa pokazuje się ponownie zarówno dla członków już dodanych, jak i dla nowych osób.
  • Być hiperaktywnym. Małe grupy mają problemy z niską aktywnością. Na początku trzeba moderować dyskusje, odpowiadać na pytania i zachęcać ludzi do rozmowy. Im większa liczba interakcji, tym większe prawdopodobieństwo rozprzestrzenienia się na szersze kręgi.
  • Zaprosić znajomych, przygotowując wcześniej wiadomość o grupie i rozsyłając zaproszenia do starannie wybranych kolegów, wyjaśniając, dlaczego społeczność jest dla nich właściwym miejscem.


Promocja za pomocą grupy

Doskonała prezentacja z pomysłami na promocję usług firmy lub marki osobistej poprzez grupy na Facebooku.


Efektywne posty

Jedna z niewielu metod całkowicie darmowej promocji. Polega ona na tworzeniu treści, które są aktywnie dystrybuowane poprzez zainteresowanie. Ludzie widzą post w swoich wiadomościach i dowiadują się o usługach firmy.


Zasięgi

Ciekawe zdjęcia i wideo są lepiej odbierane przez użytkowników niż nudne wpisy z opisami produktów. Popularne są zdjęcia nowych produktów lub osób, humorystyczne obrazki, zabawne filmiki, śmieszne i kolorowe obrazki. Aby przyciągnąć uwagę, warto udostępniać specjalne kody rabatowe, bony podarunkowe lub organizować promocje tylko dla subskrybentów. Użytkownicy chętniej sprawdzają stronę i czekają na nowe promocje. Szczególnie jeśli wiedzą, że bonusy są tylko dla fanów. W zamian lojalność i regularne widoki.


Zasięg organiczny czy płatny

Jeśli rzeczywiście celem jest zachęcenie fanów do dołączenia lub zamieszczenia postu jako znajomych, nie wystarczy napisać apelu raz. Należy zaplanować serię publikacji i reklamować się przynajmniej raz lub dwa razy w miesiącu. Podczas promowania grupy można skorzystać z funkcji "aktywność docelowa" w ustawieniach Ads Managera. Potem wystarczy w poście wstawić link do społeczności, napisać, dlaczego warto kliknąć i zapisać się.


Edge Rank

Wzbudzenie zainteresowania fanów treściami powszechnie uznawanymi za atrakcyjne, zabawne i skierowane do młodszego odbiorcy (lolcontent) nie jest sztuką. O ile można w ten sposób skutecznie zwiększyć zaangażowanie, o tyle odbiorcy niekoniecznie kojarzą to, co widzą, z marką wysyłającą. W efekcie cele związane z aktywnością w mediach społecznościowych nie są realizowane w zadowalający sposób.


Interest In The Page

Przed każdym postem warto zadać sobie pytanie, jak powiązać przekaz z ideą firmy, ze sprzedawanym w sieci produktem czy nawet z istotą działalności. W przeciwnym razie istnieje ryzyko utraty zasobów.


Rodzaj treści

Choć obraz przyciąga odbiorcę bardziej niż tekst, nie należy lekceważyć roli opisów graficznych. Jednym z najczęstszych błędów podczas administrowania kanałem na FB jest nieodpowiednie podpisanie zdjęcia. Dobrze zaprojektowany opis treści wizualnych jest równie ważnym elementem przekazu jak grafika.


Nowość

Czas umieszczania treści jest brany pod uwagę przez algorytmy Facebooka - świeże informacje są wyświetlane jako pierwsze.


Optymizacja funpage

Algorytmy FB biorą pod uwagę informacje o stronie, która publikuje post.


Tworzenie reklam na Facebooku

Płatna promocja ma sens, gdy masz plan działania i agresywną strategię wzrostu. Odpowiednie parametry kampanii pomogą przyciągnąć więcej klientów za mniejsze środki. Istnieją różne rodzaje kampanii: na zwiększenie zasięgu, kliknięć czy generowanie leadów.


Reklama docelowa

Targetowanie pomaga skupić uwagę na osobach, które wydają się być potencjalnymi klientami. Cechą charakterystyczną tego typu narzędzia jest możliwość dostosowania lokalizacji, czasu, wieku i zainteresowań odbiorców.


Piksel

Po zainstalowaniu piksela na stronie, FB będzie rejestrował najważniejsze dane o osobach odwiedzających serwis. Dane te mogą być wykorzystane do dostosowania kampanii reklamowych w oparciu o statystyki.


Generowanie leadów

Targetowanie na generowanie leadów pomaga zoptymalizować kampanie reklamowe pod kątem rentowności.


Analiza statystyczna

Wykorzystanie danych o sukcesie kampanii pozwala na dostosowanie parametrów tak, aby budżet na promocję został wykorzystany jak najefektywniej.


Tekst reklamowy

Teksty mogą zachęcić klientów do działania, dlatego należy poświęcić im uwagę na początkowym etapie tworzenia narzędzi reklamowych.


Czego należy unikać

Każda strategia marketingowa opiera się na reklamowanym produkcie końcowym, dlatego należy zwrócić uwagę na jakość samej oferty. Czasami warto pomyśleć o atrakcyjności dla klientów sprzedawanych produktów lub usług.


Pozyskanie klientów

Zwiększenie sprzedaży na rynku poprzez media społecznościowe jest realne: liczba potencjalnych klientów idzie w miliony.


Możliwości zwiększenia zasięgów

3-godzinny darmowy webinar dotyczący zwiększenia zasięgów na Facebooku i Instagramie.


Baner

Design strony powinien być jak najbardziej estetyczny i odpowiadający aktualnej sytuacji na rynku, podobnie jak działalność firmy. W tym celu można skorzystać z programów innych producentów. Stworzenie obrazu zajmuje często nawet godzinę, ale efekt marketingowy prawdopodobnie będzie zadowalający.


Skalowanie reklam

Proces zwiększania budżetów można rozpoczynać dopiero po zbadaniu statystyk dotyczących skuteczności kampanii reklamowych.


Tworzenie sklepu

W ramach Facebook istnieje możliwość założenia sklepu internetowego.


1 350
25 wideo