Lekcje Instagram dla początkujących

Promocja na Instagramie to trend ostatnich lat. Sieć społeczna ma specyficzną publiczność i treść. Dziś w sieci można znaleźć setki szkoleń i metodologii rozwoju marki, opartych na realnych doświadczeniach największych blogerów i firm komercyjnych.

Wybraliśmy najlepsze darmowe lekcje wideo, które pomogą początkującym odpowiednio zarządzać i promować swoją stronę na Instagramie, a także budować swoje umiejętności w zakresie marketingu w mediach społecznościowych (smm).


Wskazówki dla początkujących

Pierwszym krokiem od osobistego Instagrama do komercyjnego jest unikanie robienia zdjęć i wideo złej jakości. Stosując zainscenizowane, ciekawe zdjęcia, historie, rolki i filmy, konto od razu przyciąga wzrok oglądających. Post-processing jedynie uzupełnia zdjęcie, czyniąc je przyjemniejszym dla oka. Praca nad tworzeniem odpowiednich treści (wizualnych i tekstowych) powinna być codzienną praktyką. Kluczem jest dodanie regularności do feedu. Jest tylko kilka projektów, które "wstrzeliły się" przez przypadek; zdecydowana większość to żmudna, czasem rutynowa, praca.


Jak prowadzić profil publiczny

Strona w mediach społecznościowych zasadniczo służy jako internetowa reprezentacja osoby lub marki. Zwiedzanie profilu przez klienta, jeśli został dobrze zaprojektowany, może być bardziej efektywne niż spotkanie offline. Pierwszym zaleceniem we właściwym kierunku jest przekształcenie profilu w konto biznesowe w celu zwiększenia bezpieczeństwa i uzyskania bonusów w postaci postów promocyjnych, sposobu na uzyskanie informacji zwrotnej i statystyk oglądalności. Nazwa użytkownika, awatar i opis powinny promować markę osobistą i przedstawiać właściciela jako wzór do naśladowania dla widzów.


Jak rozwinąć konto

Kierunek insta-profilu (czy to o zdrowej żywności, czy o dzierganych czapkach) warto wybrać wsłuchując się w osobiste preferencje. Jeśli bloger ma czym się podzielić, bazując na codziennych doświadczeniach, fantazjach, zainteresowaniach, pozycjach życiowych, łatwo będzie mu regularnie generować pomysły.


Wskazówki dla małych kont

Ta sesja przeznaczona jest dla początkujących lub tych, którzy od jakiegoś czasu nie widzą rozwoju swojego konta. Ważny punkt - optymalizacja bio za pomocą emotikonów i słów kluczowych.


Stories czy posty

Razem z Olą Foryś dowiemy się, który format wydaje się korzystniejszy dla rozwoju konta: posty czy stories. W zwięzły sposób przedstawione zostały różne argumenty - technologiczne i emocjonalne.


Jak prowadzić biznesowy Instagram

Kolejne wideo jest częścią webinaru o prowadzeniu biznesowego konta na Instagramie. Lektor oferuje dużą liczbę trików na przykładzie osobistego account-a i jednego z uczestników. Pokazuje jak ulepszyć treść strony, co dodać i jak zoptymalizować przygotowanie zawartości.


Jak działa algorytm

Zdjęcie ma kilka rodzajów interakcji: polubienia, komentarze i ponowne udostępnienia. Zaawansowani specjaliści ds. SMM nauczyli się, jak zwiększyć zaangażowanie i sprzedaż, stosując proste techniki. 

Nacisk na animację postów (slajdy, gifty), realizm i minimalizm, wykorzystanie aktualnych trendów stylistycznych ("tęsknota za latami 90."), aktywność w storizach. Rekomendacje pomogą zwiększyć zasięg i dotrzeć na szczyt.


Dwa triki na zwiększenie zasięgów

W krótkim wideo Piotr Tomaszewski proponuje dwie techniki, które pomogą zwiększyć zasięg postów na różnych platformach social media. To są dwa rodzaje działań: zadawanie prostego pytania w poście oraz odpowiadanie na komentarze przy dodawaniu nowego postu.


Sposoby na wyróżnienie się

Celem unikalnego wyglądu konta jest nadanie szczególnej estetyki, łatwości zapamiętania i utrwalenia wizerunku. Wspólnym motywem łączącym zdjęcia profilowe może być ten sam filtr, kolorystyka, trend lifestylowy, tło, identyczna kompozycja.


Błędy

Promowanie z wykorzystaniem niewłaściwych metod może przynieść rezultaty w postaci bana ukrytego (gdy strona jest niewidoczna dla użytkowników), utraty followersów, braku konwersji i sprzedaży. Oszustwa, nadużywanie hashtagów i konkursów oraz nadmiar tekstów promocyjnych to pewna droga w dół listy rankingowej. Nieciekawe, nudne teksty pod zdjęciami niskiej jakości to także wątpliwe narzędzie promocji.


Rolki (Reels)

Rolki są oglądane przez większość użytkowników IG. Format z dnia na dzień lepiej sprawdza się pod względem marketingowym i zdobywa popularność oraz uwagę, pozwalając na większy zasięg.


Reklama

Reklama jest potężnym narzędziem promocyjnym służącym do zwiększania sprzedaży, pozyskiwania nowych odbiorców i zwiększania świadomości marki. Piękno tego mechanizmu polega na możliwości dotarcia do wąskiej grupy odbiorców, aż do konkretnej osoby. Strojenie obejmuje kilka etapów wyboru celu i obliczania liczby klientów docelowych na podstawie kilkudziesięciu parametrów targetowania. Rezultatem kampanii reklamowej może być sprzedaż produktów, generowanie leadów lub zwiększenie ruchu na stronie internetowej innej firmy.


Promocja marki

Statystyki pokazują wydajność konta w liczbach i wykresach. Odsłony, zasięg, widoki, zaangażowanie, kliknięcia w linki, subskrypcje to kluczowe wyznaczniki rankingu. Monitorowanie i analizowanie statystyk pomaga opracować właściwą strategię promocji, wyeliminować błędy i ocenić własny rozwój. Na podstawie wyników danych można sporządzić listę kontrolną z wyszczególnionymi wskaźnikami i co tydzień odnotowywać wyniki, co stanowi dodatkową motywację i wyznaczanie celów.


Marketing

Głównym celem tekstu pod zdjęciem jest zdobycie lojalności i sympatii czytelnika. Posty wypełnione uczuciami i emocjami, jak elektroniczny pamiętnik, spotykają się z dużym zainteresowaniem. Teksty eksperckie, rozrywkowe i sprzedażowe powinny występować w ściśle określonych proporcjach, bez tendencyjności w żadną stronę. Zbyt duża ilość elementu sprzedażowego sprawia, że treść jest natrętna. Nadmiar wiedzy eksperckiej grozi nudą. Zbyt dużo rozrywki odstraszy poważnych odbiorców. Portal społecznościowy to nie kanał informacyjny, bądź kreatywny: pisz bajki i opowiadania, opisuj zabawne sytuacje, wyjątkowe przypadki.


Jak rozwijać własną markę 

W tym filmiku omówimy bazowe pułapki, w które wpadają użytkowniki kont PRO, rozwijające swoją markę. A również, co jest naprawdę istotne dla stworzenia wydajnej strony. Co to „prawdziwy fan”? Jak go znaleźć i o niego „zadbać”?


Szkolenie

Po wejściu na rynek produktów cyfrowych, serwis społecznościowy Instagram szybko stał się nie tylko platformą do komunikacji i dzielenia się zdjęciami przez użytkowników z różnych krajów, ale także miejscem promocji konkretnych bohaterów i promowania ofert handlowych o różnej skali.


Pozyskiwanie klientów

Kluczem do sukcesu na każdym portalu społecznościowym jest regularne zamieszczanie interesujących materiałów, podążanie za trendami technicznymi i stylistycznymi, spory budżet na reklamę oraz żywa, autentyczna komunikacja z fanami.


Jak sprzedawać

Aby nauczyć się zarabiać i promować na Instagramie, same chęci nie wystarczą, ważne jest opanowanie technik smm i innych narzędzi, które pozwolą na rozwinięcie działalności biznesowej na popularnym portalu społecznościowym.


Budowanie społeczności

Po ustaleniu grupy docelowej, zaprojektowaniu profilu, usunięciu śmieci i stworzeniu planu treści, nadszedł czas na budowanie liczby followersów. Istnieje kilka sprawdzonych strategii przyciągania uwagi i zachęcania do zaangażowania (więcej polubień i repostów).


Tricki

Rozwijanie konta na Instagramie wymaga codziennej pracy, poznawania nowych trendów i poświęcenia, ale nie jest to praca nieosiągalna. Co więcej, rozwinięty profil może przynieść nie tylko satysfakcję, ale i spore dochody, na przykład dzięki reklamom lub współpracy.


5 015
25 wideo