Lekcje LinkedIn dla początkujących
Wiele osób słyszało następujące skojarzenia na temat Linkedin, że jest on używany tylko przez duże firmy i świat korporacyjny do rekrutacji. Ale kiedy zaczynają być aktywni, szybko orientują się, że na portalu społecznościowym wciąż jest mało reklam i treści od firm, a komunikacja często skupia się na relacjach między ludźmi.
Profesjonalne konto w mediach społecznościowych może być ważnym narzędziem pozyskiwania klientów. Zobacz jak od podstaw wypromować swoją stronę na LinkedIn w wyborze najlepszych darmowych tutoriali wideo.
Typy użytkowników
Przed zarejestrowaniem należy zrozumieć, jaki rodzaj konta najbardziej nam odpowiada, ponieważ będzie to miało wpływ zarówno na wykorzystanie dostępnych narzędzi, jak i na grupę docelową.
Profil osobisty
Właściwości konta zależą od jego typu. Po zakończeniu rejestracji system natychmiast zacznie podpowiadać i wybierać najlepsze kontakty, oferty pracy i interesujące materiały do analizy. Wszystko dzieje automatycznie. Nie ma potrzeby korzystania z wyszukiwania według kryteriów.
Profil firmowy
Taka strona świetna do zwiększania świadomości marki, lojalności klientów i znajdowania nowych pracowników. Platforma ma ogromną liczbę użytkowników. Firma może opublikować ogłoszenie o pracę z możliwością aplikacji. Dodatkowo można samodzielnie monitorować rynek za pomocą dostępnych narzędzi i uruchamiać kampanie reklamowe.
Tworzenie konta
Do rozpoczęcia pracy potrzebny własny profil, którego założenie jest łatwe i zajmuje kilka minut. W ten sposób uzyskasz dostęp do strony głównej, na której będą wyświetlane zainteresowania i rekomendacje użytkownika. Wystarczy podać aktualne informacje, w tym dane kontaktowe, dziedzinę działalności i zdjęcie. W przeciwnym razie koledzy, pracodawcy i partnerzy nie będą mogli mieć pewności na temat rzetelności współpracy.
Wskazówki dotyczące wypełniania profilu
Osoby, które chcą szybciej znaleźć przydatne kontakty, powinny skorzystać z okazji do zaprezentowania swoich doświadczeń. W ten sposób więcej ludzi widzi możliwości, ambicje i cele, a zatem rozumie, co istotne dla danej osoby lub firmy. W każdym razie im więcej informacji, tym lepiej.
Jak skutecznie prowadzić profil
Budując własną markę i promując się na dowolnym portalu społecznościowym, pamiętaj o trzech głównych celach marki określonych przez Davida Aakera:
- zwiększenie widoczności,
- budowanie istotnych relacji,
- znalezienie wyjątkowości i odróżnienia od innych.
Powyższe zasady dotyczą zarówno brandingu osobistego, jak i korporacyjnego. W przypadku marki osobistej warto uzupełnić listę o swój system z wartościami.
Jak zbudować profesjonalny profil
Konto musi być nazwane własnym imieniem i nazwiskiem. Należy upewnić się, że awatar ma dobrą jakość, obraz musi być wyraźny. Ważne jest, aby osoba przeglądająca Twoje konto od razu zrozumiała, co robisz i jak możesz pomóc. Dlatego należy wyrażać się konkretnie. Zamiast długich opowieści i ogólnikowych wypowiedzi podaj wartości liczbowe, statystyki, otrzymane nagrody. "10 lat doświadczenia" brzmi lepiej niż "pracownik z bogatym doświadczeniem".
Jak szukać pracy na LinkedIn
Jeśli dobrze skonfigurujemy swój profil i odpowiednio przedstawimy doświadczenie, obszar zatrudnienia i zainteresowania, już w ciągu pierwszych tygodni korzystania z serwisu liczba dobrych ofert będzie liczona w dziesiątkach.
Jak zacząć budować markę osobistą
Kariera, podobnie jak działalność gospodarcza, wymaga ciągłego rozwoju poprzez komunikację z innymi ludźmi w sferze zaangażowania. Interakcja pomaga znaleźć nowych partnerów, możliwości wzrostu i przydatne kontakty.
Rekomendacje
Najlepszym sposobem na zdobycie wiarygodności jest zachęcenie innych do mówienia o Tobie. Podobny efekt możesz osiągnąć "zbierając" dowody umiejętności lub prosząc o rekomendacje.
Statystyka
Jednym z najważniejszych narzędzi do analizy wyników jest licznik. Dzięki takiej funkcji można zobaczyć liczbę odwiedzających stronę osób i dopasować strategię oferowania usług do tej, która najlepiej sprawdzi swoją skuteczność. Jeśli celem występuje maksymalne wykorzystanie możliwości tej platformy, konieczne korzystanie z opcji rejestrowania gości.
Profil firmowy
Warto stworzyć stronę dla firmy, aby opowiedzieć jej historię, zaprezentować produkty i usługi, podzielić się nowościami z subskrybentami strony oraz poszukać nowych pracowników i klientów.
Jak prowadzić biznesowo konto
- Zaplanuj treści do postów. Wybierz kilka tematów, które będą stanowiły podstawę cotygodniowej publikacji. Publikuj treści w określonym dniu. Ważne jest, aby regularnie sprawdzać efekty: analizować statystyki postów, ile osób je obejrzało, czy treść jest interesująca dla odbiorców. Wprowadzić usprawnienia na podstawie uzyskanych informacji.
- Zachęcaj pracowników do udostępniania postów firmowych na swoich osobistych stronach. Świetna darmowa reklama. Celebrowanie liderów opinii z branży w postach. Komentarz od szanowanej osoby pod postem byłby bardzo mile widziany.
- Zachowaj równowagę w autopromocji - zasada 80/20. Istnieje wiele zasad dotyczących publikowania w mediach społecznościowych. Jednym z podstawowych jest 80/20. Czyli większość postów (80%) nie powinna być o sprzedaży, ale o rzeczach. Bezpośrednia promocja produktów i usług powinna stanowić około 20% postów. Sukces sprzedażowy zawsze zależy od pozyskania subskrybentów. Zalewani treściami komercyjnymi, będą czuli się jak w sklepie z bardzo aktywnymi sprzedawcami.
Sekrety podwyższania statusu
Aby znaleźć klientów na platformie, wygląd własnej strony musi być dobrze przygotowany. Istnieją ważne i drugorzędne informacje, na które pracodawcy zazwyczaj zwracają uwagę w pierwszej kolejności. Tutaj sprawa prosta. Sukces następuje wtedy, gdy dodawane treści są wysokiej jakości.
Publikacje
Czasami dodanie publikacji może zwiększyć ogólną popularność i przyciągnąć uwagę dziesiątek tysięcy użytkowników. Oczywiście, uzyskamy tych wyników od razu, ale jeśli poświęcimy czas na codzienne ćwiczenia, wkrótce zobaczymy rezultaty, które przewyższą oczekiwania. Specjaliści zajmujący się promocją przekonani, że dużą rolę odgrywa systematyczność. Warto to sprawdzić, zwłaszcza że to rozwiązanie bezpłatne.
Jak działa algorytm
Strona firmowa może nie sprawdzić się jako narzędzia brandingowe, jeśli aktualności publikowane są raz w miesiącu, na stronie brakuje podstawowych informacji, a pracownicy są bierni i mają w połowie zapełnione konta.
Jak pozyskiwać klientów
Istnieje wiele sposobów na skuteczne promowanie się na LinkedIn. Trzeba je wszystkie wypróbować i indywidualnie zdecydować się na te najbardziej odpowiednie. Ale podstawą zawsze będzie dobrze wypełnione profil firmy i strona internetowa, systematyczny rozwój sieci subskrybentów oraz regularna aktywność.
Jak stworzyć strategię pozyskiwania klientów
Kiedy powinieneś rozpocząć promocję na LinkedIn? Jeśli sprzedajesz produkty lub usługi B2B. Bycie aktywnym na platformie daje wiele warstw korzyści. Posty otrzymują 9 miliardów odpowiedzi każdego tygodnia. Około 45% czytelników artykułów to osoby na wyższych stanowiskach (prezesi, dyrektorzy i wyższa kadra kierownicza). Lojalność ludzi podejmujących decyzje w firmach to dar, który trudno uzyskać na innych platformach social media.
Budowanie relacji
Działania i rozwój sieci kontaktów powinny być dobrze przemyślane i dostosowane do odbiorców. Użyj zaawansowanego wyszukiwania, aby znaleźć odpowiednie kontakty i treści interesujące potencjalnych klientów. Zdobądź wiedzę, a następnie twórz treści, które są istotne. Subskrybenci raczej nie pozostają obojętni i angażują się reagując na publikację w postaci rekomendacji, komentarzy, udostępnień czy zaproszeń do grupy osób.
Sales navigator
Usługa taka pomaga w jak najbardziej efektywnym wyszukiwaniu konsumentów dzięki precyzyjnemu dopasowaniu. Po włączeniu funkcji dostępny dodatkowy zestaw narzędzi do interakcji z użytkownikami platformy, ulepszone monitorowanie i analiza sprzedaży, a także kilka innych zamkniętych opcji. Jeśli działalność firmy skoncentrowana na zdalnym świadczeniu usług, pomoże to zwiększyć napływ klientów.
Jak założyć konto reklamowe
W niektórych przypadkach znalezienie grupy docelowej stanowi jedyny i najwłaściwszy sposób promocji. Aby uruchomić kampanię reklamową, należy wprowadzić pewne ustawienia, które określą liczbę reakcji, lokalizację i inne parametry.
Przygotowanie reklamy
Trzeba starannie dobrać kryteria wyświetleń, ponieważ od tego zależeć będzie koszt promocji. Dobre wyniki można osiągnąć także na rynku wewnętrznym, jeśli dobrze rozumiesz swoich klientów.
Reklama na LinkedIn
Jak ustawić kod remarketingowy
Events
Wielkie znaczenie ma stała interakcja z publicznością, dlatego konieczne organizowanie spotkań i wydarzeń mających na celu bezpośrednią lub pośrednią komunikację z klientami i partnerami w celu ich rozwoju. Serwis ma funkcję tworzenia zaproszeń, która pomoże skonfigurować powiadomienia dla wybranych uczestników, tak aby nie zapomnieli oni o rozpoczęciu spotkania i wiedzieli, kiedy i gdzie ono odbędzie.
Praca z kontaktami
Ma sens stworzenie własnej sieci kontaktów biznesowych, w której zawsze znajdzie ktoś, kto może pomóc firmie. Użytkownik ma do dyspozycji specjalne opcje ułatwiające pracę, a także możliwość zaproszenia do współpracy określonej liczby osób. W zależności od statusu, limit się zmienia. Wszystko zależy od osiągniętej reputacji. Im wyższa ocena, tym lepiej.
Triki
Porady
Jak rekrutować
Narzędzie jest idealne dla profesjonalistów poszukujących pracy, ale także dla firm, które muszą rekrutować wysoko wykwalifikowanych pracowników.
Zachowania rekruterów
Jak zrobić dobre wideo
Jak uzupełnić profil programista
Wykorzystanie nowoczesnych technologii komunikacyjnych w biznesie i karierze zawodowej konieczne i nie można bez nich obejść, ponieważ metody zwiększania obecności i promocji na rynku wymagają stałego wsparcia, a standardowe metody reklamy w telewizji i w gazetach nie mogą przynieść tak wysokich wyników.