10 najlepszych darmowych aplikacji do treningu tabata

Krótkie, intensywne treningi Tabata rozwijają wytrzymałość i pomagają schudnąć. Cechą charakterystyczną jest ścisła naprzemienność ćwiczeń i odpoczynku: 20 sekund maksymalnej pracy, 10 sekund przerwy. Zazwyczaj całkowity czas sesji treningowej nie przekracza 20 minut. Tabatę można ćwiczyć wszędzie, wystarczy postępować zgodnie z techniką. Jeśli nie możesz trenować z instruktorem, pobierz bezpłatną aplikację i ćwicz samodzielnie w domu.

Wybraliśmy najlepsze darmowe aplikacje i programy do tabaty na telefony komórkowe, smartfony i tablety na systemach Android i iOS.


Tabata Timer and HIIT Timer

Darmowa aplikacja timera jest odpowiednia do każdego treningu HIIT, w tym tabaty. Użytkownik tworzy harmonogram treningu i ćwiczy w sposób skoncentrowany, bez liczenia interwałów w głowie: w ustawieniach można ustawić czas przerwy i czas na wykonanie ćwiczeń w wybranym zestawie. Jeśli klasyczny schemat 20x10 nie pasuje do ciebie, ustaw własny. Na przykład 40 sekund ćwiczeń o wysokiej intensywności, 20 sekund odpoczynku. Dla każdego interwału wybierz konkretny sygnał dźwiękowy. Ułatwia to odróżnienie jednej rundy od drugiej, nawet gdy ekran jest wyłączony. Program zawiera kolekcję utworów muzycznych. Włącz ścieżkę i ćwicz w rytm muzyki. Jeśli muzyka przeszkadza, można ją wyłączyć w dowolnym momencie i ćwiczyć w ciszy. Ponad milion instalacji. Wysoka średnia ocena w Google Play - 4,9 (17 tys. głosów).

Pobierz aplikację na Android, na iOS


Tabata HIIT. Trening w domu

Bezpłatna aplikacja do treningu tabata z timerem interwałowym. Podstawowa sesja treningowa to 4 minutowe ćwiczenia spalające tłuszcz, które można wykonywać w dowolnym miejscu. Program opiera się na klasyce: 20 sekund aktywności, 10 sekund przerwy. W sumie jest osiem bloków. Na koniec rozciąganie w celu ujędrnienia mięśni i pobudzenia krążenia krwi. Istnieją różne plany treningowe: dziś pracujesz nad mięśniami skośnymi brzucha, pojutrze nad pośladkami, a następnie nad plecami lub nogami. Pomimo tego, że sesje są krótkie, są one energochłonne, a mięśnie potrzebują czasu na regenerację. Należy więc zachować 48-godzinną przerwę między treningami. Ponad milion pobrań. Średnia ocena w Google Play - 4,7 (25,1 tys. głosów).

Pobierz aplikację na Android, na iOS


Stoper do Ćwiczeń: Tabata Timer

Aplikacja z timerem do treningu interwałowego tabata. Użytkownik ręcznie ustawia interwały o wysokiej i niskiej intensywności, określa liczbę podejść, czas trwania treningu, a następnie uruchamia odliczanie. Wprowadzone parametry można zapisać w szablonach, co eliminuje konieczność ponownego ich wpisywania. Aplikacja działa nawet po zablokowaniu ekranu, zapewniając nieprzerwane treningi bez rozpraszania uwagi. W programie dostępna jest muzyka do odtwarzania w tle. Ponad sto tysięcy ściągnięć. Wysoka średnia ocena w Google Play - 5,0 (4,57 tys. opinii).

Pobierz aplikację na Android, na iOS


HIIT | Down Dog

Program do treningów interwałowych o wysokiej intensywności. Użytkownik ma możliwość dostosowania poziomu trudności, wyboru mięśni do pracy, czasu trwania ćwiczeń i odpoczynku, dodania muzyki i asystenta głosowego. Każda sesja treningowa jest unikalna i skomponowana z dostępnych rodzajów ćwiczeń (ponad 1000 wariantów). Możesz potrzebować minimalnego sprzętu ─ taśm o różnym oporze, hantli, maty. Jeśli nie masz żadnego z nich, nie ma problemu - ćwicz z własną masą ciała. Program jest odpowiedni zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych sportowców. Pomoże zwiększyć wytrzymałość, schudnąć i wyrzeźbić ciało. Ponad milion ściągnięć. Wysoka ocena w Google Play - 4,9 (58,5 tys. głosów).

Pobierz aplikację na Android, na iOS


Freeletics

Spersonalizowane plany treningowe oparte na sztucznej inteligencji. Dostępne są różne kierunki, w tym HIIT. Darmowa wersja obejmuje 20 rodzajów intensywnych treningów interwałowych: to wystarczy, by poznać istotę metody i nauczyć się prawidłowej techniki. Później można wykupić płatną subskrypcję lub tworzyć własne programy w oparciu o zdobytą wiedzę. Oprócz aktywności fizycznych dostępne są plany żywieniowe i moduł edukacyjny z materiałami o sporcie. Użytkownik dowie się, jak utrzymać motywację, ile odpoczywać między kolejnymi podejściami oraz jak ćwiczyć, by mięśnie pracowały i były pełne energii przez całą sesję. W TOP-200 darmowych aplikacji w Apple Store w kategorii "Zdrowie i fitness". Ponad 10 milionów instalacji. Ocena w Google Play - 3,8 (245 tys. opinii).

Pobierz aplikację na Android, na iOS


HIIT - trening interwałowy

Prosty program do zarządzania treningami HIIT, odpowiedni do tabaty. Umożliwia ćwiczenia w domu i na siłowni bez użycia sprzętu. Użytkownik wybiera i opisuje trening, ustawia harmonogram na 30 dni, długość treningu i rozgrzewki po czym intensywnie pompuje swoje ciało. Jest wbudowany timer, system przypomnień, wskazówki głosowe. W ustawieniach można wybrać język polski dla interfejsu. Ponad milion instalacji. Średnia ocena w Google Play - 4,6 (17,1 tys. opinie).

Pobierz aplikację na Android, podobną na iOS


Hiit Workout Generator

Aplikacja z dużym wyborem treningów tabata i HIIT do domu bez sprzętu. Jedna sesja trwa średnio 30 minut. Twórcy programu twierdzą, że w ciągu miesiąca można schudnąć, zbudować mięśnie, sprawić, że ciało będzie silne i wytrzymałe. Użytkownik ma możliwość skupić się na konkretnej części ciała. Na przykład dzisiaj ćwiczysz tylko pośladki lub pracujesz nad wzmocnieniem skośnych, prostych i dolnych mięśni brzucha, a jutro poświęcasz czas całemu ciału. Oprogramowanie działa w trybie offline. Dostępna jest opcja śledzenia dynamiki masy ciała. Ponad sto tysięcy ściągnięć. Średnia ocena w Google Play - 4,8 (1,06 tys. głosów).

Pobierz aplikację na Android, na iOS


Seconds Interval Timer

Timer do tabaty i innych treningów HIIT, z którego można korzystać bez instruktora. Zawiera gotowe szablony do treningu o wysokiej intensywności i treningu obwodowego, a także edytor złożony, który łączy różne timery w kompletny dwudziestominutowy program treningowy. Sygnał dźwiękowy ostrzega o zakończeniu ćwiczeń, zapewniając wyraźny podgląd czasu i zachęcając do kontynuowania pracy do samego końca. Apka działa w tle i może być używana nawet bez patrzenia na ekran, ponieważ asystent głosowy wymawia nazwy serii, a sygnały dźwiękowe ostrzegają o zakończeniu każdego etapu treningu. Ponad 500 tysięcy pobrań. Ocena w Google Play - 4,2 (10,6 tys. opinii).

Pobierz aplikację na Android, na iOS


MyTabata App

Gotowe programy treningowe tabata i minutnik. Z przedstawionych ćwiczeń można wygenerować własny zestaw treningowy. Chcesz schudnąć ─ jeden program treningu interwałowego. Jeśli chcesz zbudować masę mięśniową - inny. Jeśli ćwiczysz od dłuższego czasu i wiesz, jak tworzyć własne plany treningowe, skorzystaj z wewnętrznego stopera. Dzięki niemu będziesz wiedzieć, kiedy zacząłeś i skończyłeś każdy cykl. Pomoże to w skupieniu się na wykonywanych ćwiczeniach, bez rozpraszania się wyblakłym ekranem smartfona i mentalnymi obliczeniami. Odpowiedni dla początkujących i tych, którzy aktywnie uprawiają ten kierunek. Serwis jest całkowicie darmowy. Nie ma żadnych wbudowanych zakupów.

Pobierz aplikację na iOS, podobną na Android


Interval Timer - HIIT Training

Timer interwałowy bez gotowych planów treningowych. Użytkownik ćwiczy według własnego zestawu i śledzi czas za pomocą aplikacji. Funkcjonalność pozwala na ręczne ustawianie cykli pracy i przerw. Powiadomienie dźwiękowe informuje o zakończeniu każdej rundy. W razie potrzeby można całkowicie wyłączyć dźwięk, ale wtedy trzeba będzie śledzić stoper na ekranie. System nadaje się zarówno do treningu w domu, jak i na siłowni. Program zawiera kolekcję muzyki do słuchania podczas ćwiczeń. Ponad milion instalacji. Średnia ocena w Google Play - 4,8 (8,99 tys. głosów).

Pobierz aplikację na Android, na iOS


157