Lekcje jogi dla początkujących

Joga to niezwykły rodzaj aktywności fizycznej, który wspaniale wpływa na kondycję, zarówno fizyczną, jak i mentalną. Asany - czyli pozycje jogi - świetnie modelują ciało, a regularna praktyka jest dobra dla zdrowia.

Jeżeli chcecie mieć wspaniałą sylwetkę, a do tego czysty umysły, po prostu zacznijcie ćwiczyć jogę regularnie. Nowoczesne technologie znacznie to ułatwiły - wystarczy wejść na Nauka-online.pl i obejrzeć darmowe filmy instruktażowe z YouTube.


Wskazówki na początek

Dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki na macie, kanał Anatomia Jogi zebrał te pięć wskazówek, aby złagodzić stres i zamienić praktykę jogi w przyjemność.


Joga dla początkujących

Jeśli nigdy wcześniej nie próbowałeś jogi, zacznij od tego 20-minutowego wideo, w którym trenerka Olga Butkevich w prostych słowach wyjaśnia nawet najtrudniejsze asany. Po obejrzeniu tego kursu można uczyć się jogi z maksymalną skutecznością, ponieważ instruktor uczy, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia.


30-minutowa praktyka

30-minutowy trening zwiększa ruchomość stawów i kręgosłupa, a także łatwość i płynność ruchów. Wykonując ćwiczenia co drugi dzień, odczujesz poprawę ogólnego samopoczucia i zmniejszysz napięcie mięśniowe w swoim ciele. Eksperci zalecają powrót do ćwiczeń co drugi dzień, stopniowo przechodząc do codziennego treningu, ale nie należy zapominać o odpoczynku - organizm potrzebuje jednego dnia w tygodniu na regenerację. W ten sposób pożądany efekt będzie się tylko zwiększał.


Joga w domu. Powitanie słońca

Wielu instruktorów jogi poleca osobom początkującym zestaw ćwiczeń "Powitanie słońca" (Surya Namaskar). Jest to seria 12 asan, które działają na wszystkie obszary ciała i jednocześnie koncentrują się na umyśle. Najważniejsze jest, aby wykonywać ćwiczenia z prawidłowym oddechem. "Powitanie słońca" to dość łatwy zestaw ćwiczeń, ale jest też wielofunkcyjny.


Krok po kroku

W tym filmie można zapoznać się ze spokojnym i łagodnym treningiem dla poznania swojego ciała. Jedynie co jest potrzebne – to mata i chęć.


Poranna Joga

Rozpoczynając praktykę jogi, pamiętaj, by wykonywać ćwiczenia powoli i z namysłem. Spróbuj poczuć każdy ruch i nie zapomnij się zrelaksować, ciesząc się połączeniem umysłu i ciała. Miłego treningu!


Hatha Joga

Hatha joga to delikatna praktyka, która skupia się na statycznych pozycjach. Ze swoim wolnym tempem i naciskiem na technikę asan, jest świetny dla początkujących. Jest również dobry dla osób wracających do zdrowia po kontuzjach i osób starszych. Może być również przydatny dla osób, które mają problemy z koncentracją. W tym filmie praca nad otwarciem przedniej części ciała odbywa się w dwóch technikach: izometrycznej i aktywnej. Podczas wykonywania asan nauczyciel wielokrotnie przypomina nam o głębokim i równomiernym oddychaniu. W ten sposób umysł zwalnia, a praktyka asan staje się bardziej skupiona i świadoma.


Vinyasa Joga

Vinyasa jest zmodyfikowaną wersją hatha jogi. Podczas godzinnej sesji z Magdaleną wyrównujesz zamierzoną sekwencję pozycji z oddechem. Wdech będziemy łączyć z otwartymi ruchami w górę, a wydech – z ruchami w dół lub ruchami skrętnymi.


Asany podstawowe

Samodzielnie nauczysz się podstawowych asan oraz tego, jak utrzymywać oddech. Poznasz nazwy póz i szczegóły, na które należy zwrócić uwagę.


60-minutowa praktyka

Wideo jest przydatne i ciekawe zarówno dla początkujących, jak i dla tych, którzy już opanowali podstawowe asany. Idealnie nadaje się do codziennej praktyki.


Joga na stres

Wspólnie z Małgorzatą Mostowską w pięknych okolicznościach poćwiczymy jogę odstresowującą, która doskonale nadaje się do odprężania, zrelaksowania albo na dobry sen. Regularne uprawiając te wprawy skutecznie zwiększamy odporność na stres.


10 minut na płaski brzuch

Każdemu, kto marzy o płaskim brzuchu, szczególnie na lato, będą bardzo korzystne porady z PortalYogi. Krótki 10-minutowy filmik udostępnia kilka pozycji, ważnym akcentem w których jest to, aby cały czas na wydechu ściskać dolną część brzucha.


Na dobranoc

Jeżeli w ciągu całego dnia nie było możliwości dla jakiegokolwiek gimnastykowania albo masz szybki tryb życia, wtedy wieczorem dla odprężenia i dobrego snu lepiej się odprężyć. Uspokajająca muzyka, relaksujące sekwencje od Gosi pozwolą mieć zrównoważone samopoczucie i cichy sen.


Jak oddychać

Jeśli chcesz uprawiać jogę w domu, zawsze napotykasz jeden problem: znalezienie wirtualnego nauczyciela. Znalezienie odpowiedniego instruktora jogi nie jest łatwe i może zająć dużo czasu. Jednak współczesna technologia znacznie to ułatwiła - wystarczy wejść na YouTube i obejrzeć tutoriale wideo dla początkujących.


Detoks

Na koniec proponujemy kilka kursów, które pomogą utrzymać organizm w zdrowiu. Są to dwie i pół godziny ćwiczeń przy muzyce relaksacyjnej.


Joga odchudzająca


Na zdrowy kręgosłup


Na zdrowe plecy


Dla ramion i szyi


Na stres


Na odporność


Na dolne plecy


Ćwiczenia na rwę kulszową

Z Magdaleną Drapałą poznamy w jaki sposób możemy zadbać o swojej kondycji fizycznej w przypadkach dolegliwości, związanych ze rwą kulszową. Szacunek i wiedza o ograniczeniach własnego ciała pozwolą przeprowadzić trening bezpiecznie według swojego uznania.


Aerial joga

Ten styl jogi adaptowany trenerem Moniką odpowiada ludziom, którzy mają w domu hamak i bądź jaki kocyk dla zabezpieczenia kolan. Podstawowe asany będą przeniesieni w powietrze, żeby dać ciału nieco odciążenia.


Trening dla mamy z dzieckiem

Nagranie od Oli Żelazo jest świetnym pomysłem wykorzystania jogi dla wspólnej zabawy i czasu, który można spędzić razem z dzieckiem i, jednocześnie, wzmocnić siebie i zadbać o kręgosłup.


Starożytna, wieloaspektowa i różnowiekowa joga ma dużo do zaoferowania. Kobiety, mężczyźni, a nawet dzieci korzystają z tej kompletnej dyscypliny, która ma wpływ na wszystkie poziomy fizyczne – na oddech, wytrzymałość, siłę, elastyczność, na emocje i umysł.


311
25 wideo