Lekcje SketchUp dla początkujących

SketchUp to szeroko stosowany edytor dla architektów, projektantów, budowniczych. Służy do tworzenia modeli 3D w architekturze, projektowaniu wnętrz, krajobrazów, konstrukcji budowlanych, komunikacji i mebli. Ułatwia prezentację produktu klientowi, pokazując go pod dowolnym kątem lub umożliwiając wirtualny spacer po nim.

Wybraliśmy darmowe lekcje wideo SketchUp dla początkujących, które pozwolą zapoznać się z programem w domu i nauczyć się tworzyć projekty od podstaw.


Możliwości oprogramowania

SketchUp jest używany przez większość najbardziej doświadczonych architektów i projektantów z całego świata. Dzięki swojej elastyczności i szerokiej gamie funkcji, zasługuje na rolę głównego narzędzia pracy dla specjalistów w dziedzinie stylizacji wnętrz. Pomimo tak szerokich możliwości, jakie program oferuje swoim użytkownikom, pozostaje on tak prosty w użyciu, jak to tylko możliwe.


Podstawy

W filmie pokazano podstawy pracy w programie SketchUp, zademonstrowano narzędzia (tworzenie obiektów, wysuwanie płaszczyzn, przesuwanie płaszczyzn), rysowanie wymiarów i wypełnianie. Wszystko to jest niezbędne do pracy nad tworzeniem modelu ścian, otworów drzwiowych i okiennych z jednowymiarowego planu, z możliwością dalszego wykorzystania szkicu. Import jest możliwy w formatach modelowania i rysowania: dwg, .dxf, .3ds, .ifc, .kmz. Mogą być również używane formaty obrazów jpg, .tiff, .bmp, .psd.


Konfiguracja


Modelowanie mieszkania


Szybkie i efektowne modelowanie

Każda osoba rozpoczynająca naukę modelowania 3D w SketchUp powinna przestrzegać 3 podstawowych zasad, które ułatwią pracę i nie zgubią się w dużej ilości obiektów podczas budowania dużych projektów.

  1. Składanie przedmiotów w grupy lub elementy. Jeśli obiekty nie są pogrupowane, to trzymają się razem, a wtedy jest kłopot, żeby coś zmienić i zrobić wszystko od nowa. Kiedy obiekt jest zgrupowany, łatwo się po nim poruszać, nie jest połączony z innymi obiektami i łatwo go edytować. Grupa różni się od komponentu tym, że gdy kopiujesz obiekt zgrupowany w grupie, każda kopia będzie edytowana osobno. Jeśli obiekt jest zgrupowany jako komponent, obiekty te będą edytowane w tym samym czasie (jest to wygodne, jeśli masz takie same obiekty).
  2. Zwróć uwagę na przednią stronę. Kiedy tworzysz obiekt, krawędzie wiodące mogą wejść do środka obiektu. Dlatego konieczne jest kontrolowanie ich lokalizacji. Dzięki temu nie stracisz części rysunku podczas eksportu do programów do wizualizacji 3D.
  3. Zwróć uwagę na liczbę ścian. Konieczność użycia dużej liczby ścian pojawia się dopiero przy uszczegóławianiu obiektu. Jeśli nie jest to wymagane, lepiej ograniczyć do mniejszej liczby, dzięki czemu program będzie działał odpowiednio i nie będzie się zawieszał podczas skomplikowanych operacji.


Ważne wskazówki

W wideo omówiono pięć popularnych błędów popełnianych przez początkujących użytkowników, które znacznie spowalniają tempo pracy w programie.


Przydatne funkcje

W lekcji przedstawiono trzy ważne funkcje do pracy w programie, które ekspertka rekomenduje początkującym użytkownikom.


Projekt szafy


Jak wykonać rzut mieszkania 3D


Projektowanie schodów

Wiedza o tym, jak tworzyć modele schodów jest niezbędna dla każdego, kto zajmuje się projektowaniem wnętrz..


Pierwsze kroki w projektowaniu

Darmowy webinar zawiera wszystkie informacje, które są potrzebne, aby z sukcesem stworzyć swój pierwszy projekt wnętrza.


Ustawienie oświetlenia

Dzięki poznaniu specyfiki ustawień światła, można tworzyć wysokiej jakości modele wizualne o dużym stopniu realizmu.


Profesjonalna wizualizacja kuchni


V-Ray dla SketchUp

Każdy, kto projektuje wnętrza, staje przed koniecznością pokazania klientowi swoich gotowych rozwiązań. Instalacja specjalnego rozszerzenia do wizualizacji 3D pomoże zwiększyć funkcjonalność oprogramowania.


Realistyczne modele projektów V-Ray


Obiekty w 360°

Ten samouczek pokazuje, jak stworzyć wizualizację 360° w SketchUp i V-Ray.


Edytor materiałów


Tworzenie wnętrza łazienki


Projektowanie i wizualizacja salonu


Modelowanie kominka


Kuchnia 3D


Dom na podstawie rysunku


Wnętrze


Modelowanie mebli


Lampy


Komoda

Wideo prezentuje przykład modelowania projektu od zera. Autor powie jak określić rozmiar na podstawie zdjęcia produktu i pokaże krok po kroku jak wykonać komodę.


Skróty klawiaturowe


Import podkładu DWG


Importowanie tekstur


Grupy i ich edycja


Z modelu do rysunków technicznych


Modelowanie więźby dachowej


Projektowanie stolarskie


Rysowanie i modelowanie w SketchUp


Zobacz także:

- Lekcje AutoCAD

- Lekcje ArchiCAD

- Lekcje PRO100

- Lekcje Autodesk Revit

- Projektowanie wnętrz w programie 3Ds MAX


1 774
40 wideo