Lekcje korzystania z serwisów Google
Google ma mocno rozwinięte serwisy dla reklamy i biznesu, w tym rozwiązania do komunikacji i planowania i zarządzania zadaniami za pomocą kalendarza. Dostępne również technologie oparte na chmurze i wiele różnych programów, które pomagają w edycji tekstu, tworzeniu prezentacji. Oprogramowanie umożliwia dostęp w czasie rzeczywistym do informacji dla współpracowników lub przyjaciół.
Wybór darmowych filmów instruktażowych z serwisu Youtube wprowadzi początkujących w tajniki pracy z serwisami Google.
Kalendarz
Synchronizacja, dodawanie wydarzeń z różnych urządzeń, uruchomienie za pomocą klienta poczty elektronicznej, informowanie o najbliższych wydarzeniach za pomocą rozsyłania wiadomości i inne funkcje dostępne całkowicie za darmo. Jeden kalendarz może zastąpić kilka innych narzędzi jednocześnie. Interfejs przyjazny dla użytkownika i łatwy do opanowania w krótkim czasie.
Gmail
Narzędzie to można skonfigurować w oparciu o osobiste preferencje. Istnieje kilka rodzajów konfiguracji, w tym wygląd i porządkowanie. Aby rozpocząć proces optymalizacji, należy kliknąć na koło zębate po prawej stronie strony poczty. Większość opcji ma dopełnienie w postaci graficznej demonstracji możliwego wyniku po zastosowaniu danej funkcji, więc to nie będzie trudne.
Rozszerzenia do Gmaila
Z "Google Workspace Marketplace" znajdziesz dziesiątki przydatnych aplikacji, które zwiększą funkcjonalność narzędzia pocztowego i pozwolą zautomatyzować procesy. W razie potrzeby łatwo też wybrać filtry antywirusowe i antyspamowe. Istnieje wiele darmowych opcji, lecz istnieją również płatne produkty, które oferują wszystkie potrzebne funkcje po wykupieniu licencji.
Dostęp do plików
Każdy z programów tej firmy, który pracuje w chmurze, może stać miejscem pracy dla kilku osób jednocześnie. Warto wspomnieć, że uzyskanie dostępu do plików również łatwe z każdego narzędzia i zawsze jest takie samo. Musisz wybrać dokument, a następnie kliknąć na nim prawym przyciskiem myszy. W wyświetlonym menu wybieramy "Udostępnij". Następnie kopiujemy link lub wybieramy adresata z listy kontaktów i wysyłamy dostęp. Poniżej należy również wybrać tryb uprawnień.
Google Chat
Chat pomaga łatwo i szybko połączyć kontakty współpracowników w celu szybkiej komunikacji. Warto korzystać z tego rozszerzenia, ponieważ może ono wykonywać synchronizację z pozostałymi funkcjami, które istnieją w "Workspace". Aby rozpocząć pracę należy odnaleźć ikonę o odpowiedniej nazwie w menu po prawej stronie ekranu głównego wyszukiwarki.
Dokumenty
To jeden z najpopularniejszych edytorów tekstu na świecie. Materiał zostaje automatycznie zapisany podczas pracy, aplikacja online działa płynnie i umożliwia korzystanie z różnych opcji formatowania. Ponadto istnieją zaawansowane funkcje, takie jak komentarze, udostępnianie, wysyłanie plików bezpośrednio z menu i inne.
Arkusze kalkulacyjne
To uproszczona alternatywa dla Excela, która dostępna bezpłatnie dla każdego, kto potrzebuje zapisać dowolne dane lub nawet wykonać proste obliczenia. Niezwykle ciekawą opcją występuje możliwość pracy online przez kilka osób jednocześnie. Dostęp do serwisu łatwo uzyskać z głównej strony wyszukiwarki (przycisk menu po prawej stronie).
Dysk w chmurze
Można tu przechowywać każdy rodzaj pliku, niezależnie od formatu. Jedyne, o czym trzeba pamiętać, to ilość dostępnych informacji. W razie potrzeby można go rozbudować do setek gigabajtów, a nawet kilku terabajtów. Dostęp do menu dysku uzyskujemy poprzez panel sterowania Google. Pliki dodawane do folderów metodą "przeciągnij i upuść" oraz za pomocą funkcji (Dodaj).
Notatki
Wygodny i dobrze rozwinięty serwis dostępny z każdego urządzenia, z którego można korzystać równocześnie online, jak i offline. Zapisane dane synchronizowane i mogą być przywrócone po usunięciu przez jakiś czas. Nie ma ryzyka utraty informacji, wszystko proste i szybkie.
Grupy dyskusyjne
Na stronie "group.google.com" można stworzyć własną grupę. Użytkownicy będą mogli być dodawani przez zaproszenie lub poprzez powiązanie ich adresu e-mail za pośrednictwem klienta. Osoby korzystające z programu będą miały możliwość podzielenia istniejących dialogów na różne klasy. Na przykład pracownicy firmy, klienci i inni. Pomaga to w ułatwieniu komunikacji.
Tłumacz
System ten obecnie oparty na algorytmach sieci neuronowych. Firma nie używa żadnego kodu stron trzecich, a korzysta wyłącznie z własnych osiągnięć. Obsługiwanych jest ponad 100 języków. Możliwe tłumaczenia całych tekstów, napisów z obrazów i głosu. Istnieje wersja online oraz aplikacja na smartfony.
Formularze
To najlepszy sposób na tworzenie ankiet na potrzeby każdego wydarzenia, niezależnie od tego, czy szukamy kandydatów do pracy, czy zbieramy opinie i preferencje gości weselnych. Żeby stworzyć nowy projekt, wystarczy wpisać w pasek wyszukiwarki słowo "formularz". Następnie należy po prostu kliknąć na link i wypełnić pola nowego dokumentu zgodnie z osobistymi wymaganiami.
Google Ads
Narzędzie to można znaleźć na stronie "Ads.google.com". Dzięki niemu w prosty sposób łatwo wypromować swoje usługi, produkt lub rozwinąć markę poprzez zakup reklamy. Różne ustawienia dostępne dla użytkownika, aby zrobić kampanię.
Analytics
Jeżeli potrzebujemy porównać statystyki dotyczące własnej strony internetowej, ta darmowa aplikacja może być przydatnym narzędziem. Istnieje możliwość zainstalowania aplikacji na smartfonie i analizowania różnych projektów, w tym komercyjnych.
Wiele z oferowanych przez tę firmę usług działa sprawnie bez konieczności posiadania płatnej licencji, a dzięki wysokiej dostępności i aktywnemu wsparciu wszystkich produktów, każde narzędzie zawsze stabilne. Jedną z głównych zalet tych instrumentów jest połączenie z chmurą.